Goodbye again

Primul film din categoria “filme vechi alb-negru” l-am văzut acum câțiva ani, A șaptea pecete (1957). M-a impresionat mult, dar n-am aprofundat acest segment. De curând, am reluat acea secțiune de filme total ignorată și chiar refuzată de mine. Numai pe bază de recomandari am prins gustul pășind pe La strada (1954), am rămas pe gânduri după Persona (1966), iar mai dăunăzi mai-mai să-mi pice depresia din cui în cap după Goodbye Again – Vă place Brahms (1961).

Goodbye Again nu-i un film nici de tăiat vene, nici Bruce Willis nu salvează lumea, nici tocilarul nu rămâne cu prințesa liceului….ci e un film despre viață. Cum viața rămâne viață. Rămâne supusă fricii, prejudecăților, propriilor fobii, compromisului, rutinei.

M-am cam speriat. Mă și vedeam singură la 40 de ani, panicată de vârsta, de condiția mea. De fapt cel mai tare mă sperie acel compromis major de a fi cu cineva pentru a nu fi singură, de auto orbire  și autoconvingere că dragostea nu există atâta timp cât primordiale sunt prejudecățile, principiile societății și nevoia acută de a iubi o iluzie, chiar dacă acea iubire îți face tot atâta bine cât ai sta pe șinele de cale ferată și ar trece peste tine un tren.

Dar oare la asta ajungem cu toții? Câți oameni au tăria să înfrunte fricile? Câți oameni cunosc iubirea? Câți o păstrează? Câți trăiesc nefericiti îngrădiți de contracte numpțiale? Câți oameni nu mai pot iubi pentru că și-au dat sufletul într-o iubire pierdută? Câți oameni nu realizează ce-au pierdut decât după ce acea persoană nu mai e lângă ei? De ce bărbații înșeală?  Ne luăm rămas bun cu adevărat?

Dacă vă ține psihicul, vă recomand din suflet filmul. Dacă nu, am auzit că a apărut un film nou cu Jean Claude Van Damme.

Explore posts in the same categories: Polul sud

Tags: , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

4 Comments on “Goodbye again”

  1. Ana Q. Says:

    Care-i filmu` cu Van Damme? Il bate sau nu pe Bruce Lee? 😛 Glumesc…
    Desi nu-s cinefila si uneori ma simt depasita de anumite filme, au totusi darul acela de a schimba ceva in tine filmele astea “mari”.

  2. mircea Says:

    De fiecare data cand scrii despre filme citesc cu sufletul la gura pentru ca ai darul de vedea toate simbolurile si subintelesurile dincolo de pelicula. Apoi caut filmele si ma pun pe vizionari.
    Esti un fel de ghid de filme bune 🙂

  3. JulieT Says:

    Goodbye again este unul dintre cele mai dragi filme mie. L-am vazut prin gimnaziu si l-am cautat ca nebuna inca de prin liceu. Dupa cativa ani buni l-am gasit in sfarsit (nedublat in italiana:D). Am citit si cartea acum 2 ani 🙂

  4. Cinefil Says:

    am citit destule pe blogul tau – pana am ajuns la pagina cinefila … Ingmar Bergman nu urmareste oricine… iar daca modul in care scrii e reflectie fidela a modului in care gandesti, te rog sa intri apasat in spatiul meu existential: sunt Mircea, din Sectorul 3 – latura nonconformista – si gandim bizar de coincident pe varii teme…astept sa devii reactiva la postingul meu, desi stiu ca se va intampla pe la iarna, ceea ce nu-i bai…………….


Leave a Reply

