Aaa leluia!

Ajung și eu acasă ca omul, îmi aprind o țigară, dau drumul la muzici și-mi așez curu pe canapea.

Gălăgie pe scară. Ciulesc urechile ca o babă surdă care aude doar ce vrea ea: A leluia! Ce se aude? Popa mă! Cu dascălul după el, o lălăiau pe scari cu botelcuța cu așa zisa apă sfințită și bocăneau la fiecare ușă.

Acum să-mi fie cu iertare la cel -care- se- spune- că- există-n- ceruri, dar din vagile mele cunoștințe în ale rânduirii bisericești, cu sfințitul de Bobotează se vine înainte de sărbătoare. Nu la juma de săptămână după!  Acum, preamilostivul slujitor al celui -care- se- spune- că- există-n- ceruri o fi făcut asta din cel putin următoarele motive:

– nu a apucat să deservească toată împărăția arendată, sau parohia sau cum se numește ea fix înainte de Bobotează și ca să nu-și dezamăgească enoriașii și mai ales pe cel -care- se- spune- că- există-n- ceruri, a trebuit să recupereze lucrând suplimentar și câteva zile după evenimentul amintit pentru îndeplinirea celor cuviincioase.

– păstram datele problemei și anume că nu a apucat să deservească toată împărăția arendată, sau parohia sau cum se numește ea fix înainte de Bobotează și s-a simțit groaznic la pușculiță, așa că a trebuit să recupereze lucrând suplimentar și câteva zile după evenimentul amintit pentru restabilirea / îmbunătățirea bugetului.

– ca și un caz excepțional, locuiesc într-un bloc plin de ruși, ucrainieni, lipoveni, haholi, care țin sărbătorile pe rit vechi și preotul ortodox s-a gândit în avans de această dată și la acești credincioși.

– probabil știa că o să mă amuze, că nu o să le deschid ușa și că o să scriu pe blog despre ei.

Aaa leluia!

Explore posts in the same categories: Din Precambrian

Tags: , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

4 Comments on “Aaa leluia!”

  1. Monica Says:

    :)) :)) Eu cred ca motivul si singurul de altfel nu aveam nicio legatura cu Dumnezeu, si doar cu banutii nene! Toti popii vor bani si atat!

    ps. leapsa e facuta:))

  2. pinguinulfurios Says:

    @ monica: si eu cred ca de fapt era vorba doar de visterie ….
    P.S: am vazut leapsa 🙂

  3. Dr Dracul Says:

    Razi tu, da’ cat am cautat io o biserica in Kathmandu … Am gasit niste iezuiti, St. Xavier, dar biserica ioc (cu catolicii ma inteleg). Iata de ce mi se face dor aici: http://www.youtube.com/watch?v=mElMRhmBo-g


Leave a Reply

