Leapşa cu cărţile

MTC Sol a dat în cărţi şi i-a ieşit că trebuie să-mi paseze o leapşă. Asta e. Şi a mai dat el în cărţi şi cică-s îndrăgostită. Aşa zice lumea. Hmm…oare de ce? Da nu s-a gândit nimeni că poate am câştigat la loto? Sau mi-au mărit salariu? Sau poate mai am puţin de trăit şi trebuie să mă bucur de timpul rămas? Cred că nu…

Revin la Leapşă. Lungă şi plictisitoare.

1.Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?

Mi-e mai la îndemână îndoitul paginilor. Colţul de sus. Dacă printr-o minune cartea are semn de carte, îl folosesc, dar nu renunţ nici la colţişorul îndoit, colţişor pe care ulterior îl îndrept. Că nu-mi doresc mături în bibliotecă.

2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi, dacă da, care a fost aceasta?

Să-mi fie ruşine, dar nu-mi amintesc ultima carte primită.

3. Citiţi în baie?

Da. Dar în general Caţavencu, reviste şi în cazuri extreme ambalaje de OB-uri şi orice altceva e la îndemână.

4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi, dacă da, care ar fi fost aceasta?

De mult mă gândesc să scriu o carte. De fapt o variantă ar fi publicarea poeziilor din adolescenţă, iar altă variantă ar fi să-mi aştern pe hârtie visele (cele nocturne). Probabil ar ieşi un SF de succes, dacă m-aş şi monta să scriu.

5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?

Care colecţii? Se face referire la cărţile date la diverse ziare? Alea nu-s colecţii. Colecţii gaseşti rar, la prea puţini oameni, cu cărţi adunate de-a lungul vremii, cărţi prăfuite, ingălbenite şi miros puternic de hârtie, nu cele frumos cartonate si nedeschise.

6. Care este cartea preferată?

Chiar nu mi-am făcut un top. Există cărţi care m-au impresionat, în care m-am regasit, cărţi care m-au fascinat, care m-au întristat, care m-au amuzat. Aş putea spune că m-au impresionat Luni de Fiere a lui Pascal Bruckner, Pe culmile disperării a lui Emil Cioran, Portretul lui Dorian Gray a lui Oscar Wild şi Crimele familiei Borgia – Michel Zevaco ( citita în clasa a – V – a)

7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?

Cred că mi-ar plăcea să recitesc unele cărţi, dar setea de altele noi nu-mi dă timp.
8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?

Nu pot să mă hătărăsc. Eliade? Kafka?

9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?

Dacă am cu cine şi am dispoziţia necesară, pot sta ore întregi la discuţii despre cărţi. Este foarte interesant mai ales că părerile pot fi atât de diferite sau de asemănătoare!

10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?

Motive? Ce aiurea sună! În general dispoziţia, starea de oboseală… adică Kant pe o oboseală şi concentrare minimă nu poate fi citit, dar te poţi delecta pe Rodica Ojog Braşoveanu.

11. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?

Băi, ce m-am plictisit de întrebările astea … nu există lecturi obligatorii.

12. Care este locul preferat pentru lectură?

N-am. Pot să citesc într-un picior dacă am chef.

13. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?

Depinde. Pot să citesc în autobuz cu căştile pe urechi la maxim, pot să citesc la mare, la munte, acasă în linişte sau pe muzică de bormaşină.

14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?

Nope. După ce că stau mai toată ziua cu nasu-n calculator!

15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?

Tot ce pică la mână. Evident, în limita timpului şi a dispoziţiei.

16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?

Un univers născut în scopul de a deschide noi universuri. Reale sau fantastice.

Gata. Băi, nu nu-mi mai daţi chestii kilometrice! Da nu mă las. O dau Strumfitei, lui Saturnian (că e la început de drum…să prindă rost de scris) şi lui Evergreen. Şi atât, că-mi fac duşmani!

Explore posts in the same categories: Polul sud, Unu ( 1 )

Tags: , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

6 Comments on “Leapşa cu cărţile”

  1. saturnian Says:

    Mulţumesc de leapşă. La rândul meu trebuie s-o dau mai departe?

  2. robert Says:

    Kant…? Ce ai citit de Kant? Sau de Kafka? Serios… Chiar nu stiu.

  3. mihai Says:

    Salut http://www.SpuneNuDrogurilor.com este o echipa recent formata, nonprofit, care si-a propus sa lupte pentru constientizarea opiniei publice, a tinerilor debusolati de societatea în care traim despre tot ceea ce înseamna consum de droguri într-un fel sau altul.
    Daca prin actiunea ta, salvezi o singura viata de la decadere, considera ca ti-ai atins scopul, alaturi de noi toti ceilalti.

    Daca doresti sa sustii aceasta campanie, afisaza pe blogul tau un banner, codul se preia de la: http://www.spunenudrogurilor.com vei fi sustinut si tu de aceasta campanie lasa un comentariu daca ne sustii sa te sustinem si noi Scuze de deranj

  4. pinguinulfurios Says:

    @saturnian: asta ar fi cursul normal al lepselor….scopul ar fi directionarea catre alte bloguri, trafic, prostii de-astea
    @robert: hmm, nu stii ce au scris cei doi?

  5. VanGhelie Says:

    Da, e mai tare sa castigi la loto. Lova bate love.


  6. am facut si leapsa. multumesc pentru ea.


Leave a Reply

